Regulamin Serwisu Zgłoszeniowego Elektrotermii.
- Niniejszy Regulamin określa zasady wykonywania przez firmę Elektrotermia Spółka z ograniczona odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Krakowie, ul. Mackiewicza 5, zwaną dalej Elektrotermią, serwisowych napraw gwarancyjnych i napraw nie objętych gwarancją, związanych ze zgłoszeniami Klientów, którzy zakupili i użytkują produkty Elektrotermii. Klientami w niniejszym Regulaminie nazywa się łącznie przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą, spółki prawa handlowego lub inne podmioty, albo jednostki organizacyjne posiadające zdolność prawną, którzy nabyli produkt Elektrotermii w ramach prowadzonej działalności (dalej zwane Przedsiębiorcami), a także osoby fizyczne, które nabyły produkt Elektrotermii w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (dalej zwane Konsumentami).
- Serwisowe naprawy gwarancyjne i naprawy nie objęte gwarancją wykonywane są na podstawie pisemnych zgłoszeń Klientów, przesyłanych na adres siedziby Elektrotermii, względnie faksem na nr: + 48 12 415 42 40 albo za pośrednictwem poczty elektronicznej (skan formularza zgłoszenia) na adres: bok@elektrotermia.com.pl lub też dostarczanych i składanych osobiście w siedzibie Elektrotermii. Za formę pisemną uznaje się również zgłoszenie dokonane bezpośrednio na stronie internetowej Portalu Mega Gwarancje Elektrotermii na zamieszczonym tam Formularzu zgłoszeniowym.
- Pisemne zgłoszenie naprawy gwarancyjnej lub nie objętej gwarancją, powinno zawierać typ/model uszkodzonego produktu, opis usterki, datę instalacji lub datę zakupu, adres instalacji, imię i nazwisko lub nazwę Klienta, dane do kontaktu: adres, nr telefonu i/lub adres e-mail oraz potwierdzenie faktu zapoznania się i akceptacji przez Klienta niniejszego Regulaminu Serwisu Gwarancyjnego Elektrotermii. Dla ułatwienia Klient może wydrukować i skorzystać z formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie internetowej www.elektrotermia.com.pl.
- Pisemne zgłoszenie przez Klienta naprawy gwarancyjnej, w tym za pośrednictwem Formularza zgłoszeniowego portalu Mega Gwarancje, a także określenie na formularzu reklamacyjnym, wydrukowanym ze strony internetowej www.elektrotermia.com.pl i przesłanym w formie pisemnej do Elektrotermii, opcji reklamacji z tytułu gwarancji, uruchamia tryb dochodzenia roszczeń reklamacyjnych z tytułu gwarancji i jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez Klienta na postanowienia niniejszego Regulaminu Serwisu Gwarancyjnego Elektrotermii.
- W przypadku stwierdzenia przez Elektrotermię zasadności reklamacji, zgłoszonej przez Klienta w trybie gwarancji, Elektrotermia wykona obowiązki wynikające z oświadczenia co do jakości sprzedanego Klientowi produktu poprzez bezpłatną naprawę lub wymianę wadliwego produktu lub jego uszkodzonych części.
- W przypadku stwierdzenia, że naprawa nie kwalifikuje się do wykonania w ramach gwarancji, naprawa może być przeprowadzona odpłatnie.
- Koszt naprawy nie objętej gwarancją ustalany jest indywidualnie w zależności od zakresu, stopnia skomplikowania a także miejsca instalacji uszkodzonego urządzenia, co wiąże się z kosztami transportu.
- Do naprawy płatnej Elektrotermia może przystąpić jedynie po uzgodnieniu z Klientem jej kosztów. W przypadku rezygnacji z wykonania naprawy Klient nie ponosi kosztów sprawdzenia.
- Szczegółowe zobowiązania gwarancyjne, dotyczące konkretnego produktu i zasady ich realizacji przez Elektrotermię określone są w jego Warunkach Gwarancji, przekazanych Klientowi wraz z Kartą Gwarancyjną w momencie zakupu.
- Ochrona gwarancyjna obowiązuje na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Okres ochrony gwarancyjnej, dotyczącej konkretnego produktu, przedstawiony jest w jego Karcie Gwarancyjnej i liczy się od dnia, kiedy produkt został kupującemu wydany.
- Odpowiedzialność Elektrotermii z tytułu gwarancji obejmuje wyłącznie wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym produkcie.
- Zakres i sposób naprawy określa Elektrotermia. Ochrona gwarancyjna nie obejmuje skutków nieprawidłowo wykonanych czynności, przewidzianych w instrukcji obsługi - do których Klient jest zobowiązany w ramach eksploatacji produktu oraz tych, które Klient mógł i wykonał we własnym zakresie i na własny koszt (na przykład sprawdzenie działania, konserwacja).
- Naprawa gwarancyjna nie obejmuje w szczególności:
- uszkodzeń powstałych na skutek niewłaściwej eksploatacji, niezgodnej z
przeznaczeniem i instrukcją obsługi;
- uszkodzeń mechanicznych i chemicznych;
- uszkodzeń wynikłych z działania sił zewnętrznych, np. przepięć w sieci zasilającej,
wyładowań atmosferycznych, itp.;
- uszkodzeń powstałych w wyniku nieodpowiedniego przechowywania wyrobu;
- uszkodzeń powstałych podczas samodzielnej instalacji, dopuszczonej instrukcją a
wykonanej niewłaściwie lub niefachowo bądź niezgodnie z instrukcją;
- Fakt i datę otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego od Klienta Elektrotermia potwierdzi niezwłocznie po jego otrzymaniu – wykorzystując dane do kontaktu, zawarte w formularzu zgłoszenia: drogą telefoniczną, sms, e-mail, faks lub drogą pocztową.
- Elektrotermia ustosunkuje się do złożonej przez Klienta reklamacji w terminie 14 dni od potwierdzonej daty jej otrzymania. Stosowne powiadomienie, zawierające informację o uwzględnieniu reklamacji i dalszym sposobie jej załatwienia lub o przyczynach odmowy uznania reklamacji, zostanie przekazane Klientowi na piśmie: w przypadku Konsumentów listownie drogą pocztową, dla pozostałych Klientów dopuszcza się korespondencję za pośrednictwem poczty elektronicznej lub faksu.
- Naprawa gwarancyjna zostanie wykonana bezzwłocznie po rozpatrzeniu zgłoszenia reklamacyjnego klienta, ale nie później niż w terminie 30 dni po rozpatrzeniu. W szczególnie uzasadnionych przypadkach czas naprawy może ulec wydłużeniu.
- Reklamując zakupiony produkt o wadze do 10 kilogramów, nie zainstalowany na stałe, Klient dostarcza go osobiście do punktu serwisowego Elektrotermii lub innemu wskazanemu przez nią podmiotowi, świadczącemu usługi serwisowe. Po uzgodnieniu Klient może wysłać produkt do serwisu pocztą lub firma kurierską. Reklamowane wyroby winny być dostarczone czyste.
- Produkt zainstalowany na stałe u Klienta oraz produkt o wadze większej niż 10 kg jest naprawiany w miejscu użytkowania, wskazanym przez Klienta i w uzgodnionym terminie; Klient powinien zapewnić miejsce i warunki do przeprowadzenia czynności naprawczych. Jeżeli uprawniony serwisant stwierdzi, że naprawa musi być dokonana w punkcie serwisowym, produkt jest odbierany od Klienta i dostarczany po naprawie za pośrednictwem firmy kurierskiej.
- Klient winien wskazać sposób odbioru towaru po naprawie (osobiście lub wysyłkowo).
- W przypadku trybu dochodzenia roszczeń z tytułu gwarancji koszty związane z demontażem i transportem, wykazane w pkt. 18 oraz koszty transportu, dotyczące pkt. 17 i 19 są zwracane Klientowi, będącemu Konsumentem, po zrealizowaniu zgłoszenia reklamacyjnego. Konsument ma uprawnienie do żądania zwrotu powyższych uzasadnionych kosztów po zrealizowaniu zgłoszenia reklamacyjnego przez Elektrotermię.
- W przypadku wyboru przez Klienta będącego Przedsiębiorcą opcji z wysyłką produktu po naprawie, Elektrotermia prześle naprawiony produkt za pośrednictwem firmy spedycyjnej, z której usług korzysta Elektrotermia, na koszt Przedsiębiorcy.
- Klient zostanie poinformowany przez Elektrotermię o terminie odbioru produktu po naprawie.
- W przypadkach zgłoszenia uszkodzeń, określonych w punktach 12 i 13, koszty dojazdu serwisanta i ewentualnych napraw pokrywa Klient.
- Klient ma prawo zgłosić do Elektrotermii pisemną reklamacje w zakresie niezgodności wykonania naprawy, w tym przebiegu procedury naprawczej, z postanowieniami niniejszego Regulaminu w terminie do 7 dni od daty stwierdzenia niezgodności.
- W przypadku nieodebrania naprawionego produktu przez Klienta, będącego Przedsiębiorcą, w ciągu 30 dni, licząc od dnia wskazanego przez Elektrotermię, produkt uznaje się za porzucony przez Przedsiębiorcę i staje się on własnością Elektrotermii.
- Elektrotermia przestrzega zasad bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych Klienta zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o Ochronie Danych Osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.). Klient ma prawo do wglądu w swoje dane, do ich uaktualnienia, uzupełnienia oraz wniesienia żądania ich usunięcia bądź zaprzestania ich wykorzystywania. Dane osobowe Klienta nie będą wykorzystywane przez Elektrotermię ani udostępniane innym podmiotom w celach marketingowych.
- W przypadku produktów zakupionych do dnia 24 grudnia 2014 r. postanowienia Regulaminu nie wyłączają, nie ograniczają ani nie zawieszają uprawnień Klienta wynikających z niezgodności towaru z umową na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz. U. z dnia 5 września 2002 r. z późniejszymi zmianami).
- W przypadku produktów zakupionych po 24 grudnia 2014 r. postanowienia Regulaminu nie wyłączają, nie ograniczają ani nie zawieszają uprawnień Klienta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej ( Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Dz. U. 2014, Poz. 827 i Kodeks Cywilny).
* Pola oznaczone gwaizdką są wymagane.
¹ Dopuszczalna przybliżona data instalacji urządzenia.
² Adres e-mail pole opcjonalne w przypadku podania pola telefon, ale wymagane do przeglądania i zarządzania zgłoszeniami.
³ Pole opcjonalne w przypadku uzupełnienia pola "Adres e-mail", ale wymagane aby komunikaty wysyłane były również przez SMS.